Friday 11 January 2013

Just Go With The Flow


jodoh semua ada di tangan pencipta kita.
Dia yang tentukan dengan siapa,bila masa,macam mana bertemu.

kadang-kadang,kita rasa macam kita yang control segala watak bila kita buat itu ini,segalanya akan jadi macam yang sepatutnya.
tapi,
kalau dah "Dia" kata jodoh itu bukan milik kita,tetap tidak akan jadi milik kita. Hati kita,akan ada di tangan orang lain untuk harri yang mendatang.
Sebab tu kadang-kadang susah,bila kita dah bina harapan tinggi gunung yang paling tinggi dalam hati kita tapi akhirnya tak kesampaian.Bila kita mencuba sedaya upaya untuk bentukkan balik keadaan, tapi in the end macam kita merana kan diri sendiri. Tapi setiap kali kau rasa nak give up,kau takut kau rugi.

Complicated,isn't it?
Sebab tu,susah nak buat pilihan. Dan tidak semua yang kita buat itu terbaik untuk diri kita. So kita kena ingat satu perkara,,TAK SEMUA INDAH DI MATA KITA,INDAH DI MATA ALLAH.

Sebab tu aku pernah kata,dalam setiap pilihan yang kita buat tetap akan ada consequencesnya.
Kalau Allah dah tentukan apa yang kita buat tu memang betul, mungkin rahmat untuk kita melimpah ruah. Bila Allah tahu itu lah masa yang paling tepat untuk menguji kita dengan segala musibah, itu lah masa yang kita memang perlu kumpulkan segala kekuatan yang ada dalam diri kita untuk hadapinya.

Jangan cakap tak boleh,
Sebab Allah tak kan uji hambaNya luar dari kemampuan seseorang itu.

Orang kata, jangan expect lebih. Tapi bila kita ala kadar , umpama macam effort kita tu tak kelihatan pulak. Bila kita nak jadi pejuang untuk setiap inci sayang dalam hati kita tu, bila tak  menjadi nanti kita lah yang paling terluka.

Masih,complicated.
Aku selalu tertanya,
Untuk saat ni,saat yang aku rasa aku dah jumpa yang paling terbaik yang aku nak simpan wlaupun penuh dengan kekurangan sama seperti diri aku.

kita berbeza. but sometimes we can meet at one point. Despite all the flaws,heartbreaks,the fights,kita masih berdiri di tempat yang sama. Dan rasa itu masih dalam,rasa kita.

Bila aku rasa,ini yang paling aku nak.
Aku takut,yang satu hari ia tak kemana. Tapi doa tetap aku pohon agar apa yang aku miliki kini kekal untuk selamanya.

The only choice I have is,To try my best in my sickness and in health,in happiness and despair and leave the rest to god

Andaikata ia terputus di tengah jalan,Sebak tu memang sebak.Sakit tu memang sakit. Pedih tu memang pedih.

Tapi,

Memang waktu itu,dia lah jodoh engkau.Dia lah satu satu nya jodoh engkau untuk kau beri segala rasa yang kau nak simpan hingga hujung nyawa engkau. Hanya, jodoh yang milik engkau pada masa itu tak panjang. Sebab mungkin, jodoh kau yang panjang ialah dengan orang lain. Tujuan Allah beri ni, ialah untuk kau belajar.


0 comments: